La mentida de l’externalització

7987830011_61176b7bc9_o

A hores d’ara el Consell d’Administració de RTVV SAU està reunit per a donar el vist i plau a la licitació dels tres lots que conformen l’externalització de RTVV, és a dir, la privatització de bona part de la seva programació, pràcticament tota a excepció dels serveis informatius.

Rosa Vidal ha fet cas omís a la petició dels consellers i conselleres proposats per PSPV, EU i Compromís, els quals demanàren la setmana passada la paralització del procés d’externalització atés que en sis dies (dilluns què vé, 21 d’octubre) començarà el juí de l’ERO de RTVV. Vidal no ha volgut esperar unes setmanes i evitar les possibles conseqüències que en deriven d’una sentència de nul·litat que, en cas de donar-se, obligaria RTVV a indemnitzar les empreses adjudicatàries.

Des de Mildenou volem esclarir a qui puga interessar qui és l’entramat empresarial que eixirà vencedor en la cursa pel pastís i les molles de la programació de RTVV, empreses que “casualment” estan vinculades amb el PP.  Les dos empreses que s’emporten l’externalització de “Canal 9”, ara anomenat simplement “Nou”, “Videac/Mecomlys/Endora” i “Always Sport/Lavinia”, són grups que tenen en comú les seues estretes relacions amb el PP, els seus forats financers i els molts deutes que arrossegen.

Vertice 360” és la marca que hi ha darrere del grup que s’ha adjudicat els lots 1 i 3. “Vértice 360” es presenta a través de la seua filial “Videac” i conjuntamet amb “Producciones Televisivas Mecomlis” i “Endora Producciones”.

Empresa molt lligada al PP, l’exminitre d’Aznar Josep Piqué va ser president de l’empresa i, actualment, és membre del seu Consell d’Administració. En ell, està junt al destacat militant del PSOE, Luis Solana, expresident de Telefònica en temps de Felipe González.
De tota manera, els lligams més estrets de “Vertice” amb el PP passen per l’actual secretaria general del partit, Maria Dolores de Cospedal. El seu marit. Ignacio López del Hierro, va presidir una de les principals empreses accionistes de “Vértice”, Thhesan Capital” i ara és un nebot seu, José Herrero de Egaña López del Hierro, qui està al front de “Vértice”.

La empresa “Vértice” té un fum de filials amb les quals treballa en diferents televisions autonòmiques i que podeu conéixer en l’informe que vos enllacem més avall on , a més podeu comprovar quina és la situació econòmic financera de la que destaca l’ajornament en els pagaments a Hisenda per un valor de 14 milions d’euros, o un montant de pèrdues en ll’any passat de 40 milions.

“Mecomlys” és un complexe multimèdia que arreplega a Galaxia Televisión, Producciones Televisivas Mecomlys, Canal 7 Tele Valencia, Radiosiete, Onda Valencia, Sidescuento.com y Borantamedios.
“Tele 7” és una d’aquelles concesions de TDT que va fer el Govern valencià en 2005 al grup Mediamed de l’empresari José Luis Ulibarri, implicat en el “cas Gürtel”, i que, més tard, el Tribunal Suprem es va carregar. Una de les emissores de “Tele 7” usava fraudulentament la xàrcia tècnica de RTVV i … podeu veure el seu perfil a l’informe.

Quant al grup “Always Sport/Lavinia”, es tracta d’uan unió d’empreses d’origen basc i català i darrere de les quals també apareix Telefònica.

Always Sport”, adjudicatària del lot 2, és una societat creada en 2009 que té de president a Alvaro Ybarra Zubiría i que es dedica des de a la venda d’entrades esportives, a gestió de drets esportius, gestió d’instalacions, diseny d’esdeveniments i management d’esportistes. Ybarra es també director general del vasc Grup Bergé. En 2007 l’Autoritat Portuària de València va otorgar a “Bergé” la concesió per 30 anys de la terminal d’operacions de vehicles del port de Sagunt. I vos preguntareu “i què pinta una empresa que no en sap rés de mitjans de comunicació en l’externalització?”, nosaltres també ens ho preguntem. Qui trobe la resposta que ens la faça saber.
Pel que fa a l’altra pota del grup, “Lavinia” és una productora catalana que es va fusionar amb “Vertice 360” però posteriorment es va separar. Es dedica a facilitar serveis tècnics i materials d’alta gamma (serveis d’ENG i llançaderes) a Mediaset mitjançant una UTE amb Telefònica, una altra volta telefónica.

A Mildenou hem encarregat a un grup de gent experta en moviments empresarials que ens fera un informe, una mena de dibuix que ens ajude a situar-nos. Un informe que ens demostra a les clares que l’externalització i els beneficis que d’ella en deriven queda en mans de gent molot ben situada dins el PP i que amb ella, també, es paguen favors.

Ací teniu l’INFORME SOBRE L’EXTERNALITZACIÓ

OBSERVACIONS:
Es liciten 3 lots de programació amb un montant total de 9.438.391€n i el plec de condicions contempla la indemnització a les empreses adjudicatàries, en cas que no puguen dur a terme el contracte per valor de 2.000.000€. Els lots són els següents:

  • Lot 1: 3.175.000 €    /   487 hores per a produir un magazine diari i programes d’entreteniment i de contingut infantil.
  • Lot 2: 2.957.000 €   /   476 hores per fer un programa diari en la franja matinal-migdia, un programa d’entreteniment setmanal i un concurs diari.
  • Lot 3: 3.300.000 €   /   408 hores. Quatre programes setmanals de difrents gènere per al prime-time i sis programes divulgatius culturals.

 

Compartir

3 thoughts on “La mentida de l’externalització

  1. Pingback: Moviments especulatius, capital risc, Gürtel i impagaments a treballadors darrere els principals beneficiaris de la privatització de RTVV | Media.cat - Observatori crític dels mitjans

  2. Pingback: RTVV atorga l’externalització de dos lots a una UTE de Vértice 360º | Comunicació 21

  3. Sonia

    D’ara endavant jo veuré la nova programació des del váter o retrete: rrttrrtttpprrrrffffftt……..

    Reply

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados *

Puedes usar las siguientes etiquetas y atributos HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>