dibuix2Davant les informacions de l’obertura d’un expedient informatiu al Col·legi Públic Taquígraf Martí de Xàtiva  després que uns alumnes del centre reclamaren a les autoritats assistents – Alfonso Rus, Alberto Fabra i Ana Pastor  – a l’acte d’inauguració d’unes obres, la tornada de les emissions de RTVV; la plataforma MIL DE NOU vol manifestar públicament:

La defensa més ferma de la llibertat d’expressió que consagra la Constitució Espanyola precisament huí, en què se commemora la seua aprovació en referéndum. Una llibertat d’expressió que els treballadors de RTVV estem portant i portarem per totes les comarques valencianes i en especial allà per on vaja el president Alberto Fabra.

Des del tancament, fa huí una semana, de les emissions de RTVV, el sentiment de rebuig a aquest fet s’ha instal·lat en tots els nivells de la societat valenciana i, per descomptat, també entre els nostres menuts. Uns menuts que el passat dia 4 van poder comprovar com, els treballadors de RTVV i els ciutadans de Xàtiva, ens oposàvem al tancament de RTVV, escoltant des del patí de l’escola, els nostres crits.

L’alumnat del centre, que al pas de la comitiva no estaven en horari de classe si no al pati, només va fer que reproduïr les consignes que escoltaven de nosaltres, com també van cridar espontàniament el nom de l’alcalde de la ciutat: “Rus, Rus, Rus” , sense que ningú haja parat atenció en aquest fet.

Tots aquests fets els vam poder constatar des de la part superior del patí – voltants del carrer Sant Joaquim – on hi havia alguns membres de MIL DE NOU, que per cert vam ser obligats de manera autoritària i antidemocrática per la Policía Nacional a retirar un jupetí roig que teníem desplegat i a separar-nos de la barana metàl·lica des d’on observàvem els fets.

Voler amedrentar les protestes legítimes dels treballadors no està bé ni és democràtic; però voler castigar l’acció espontània d’un grupet de xiquets – molts altres es van quedar jugant pel patí – en els docents del centre és a més d’injust, cruel. En una democracia europea els governs están per a solucionar problemes i no per a crear-los. I l’obertura d’aquest expedient va camí de crear més problemes que altra cosa.

Des de MIL DE NOU volem mostrar el rebuig més absolut a la mesura de la Conselleria d’Educació que considerem innecessària i que sembra el dubte respecte a l’actitud dels docents de l’esmentat centre. Volem demanar a tots els centres educatius valencians, consells escolars i a totes les Ampes que reclamen a la Conselleria d’Educació que tracte amb dignitat als docents i als centres públics i que no sembre el dubte sobre l’educació pública i els seus grans professionals.

Demanem també a la Conselleria d’Educació que arxive l’expedient obert al Col·legi Públic Taquígraf Martí i al govern valencià que abandone l’espiral de despropòsits que no només estan provocant el descrèdit de la societat valenciana fora de la nostra terra, si no que estan augmentant el clima de tensió social que qualsevol polític sensat intentaria tallar.

dibuix1

3 thoughts on “Comunicat de rebuig a l’expedient informatiu obert al col·legi públic Taquígraf Martí de Xàtiva

1. M. Antònia Font / Illes Balears

Estam amb vosaltres. Fora expedients als centres i sí als mitjans de comunicación públics, amb la llengua propia del territori. Endavant companys!

Reply
  2. mayte

Com a part del col·lectiu docent estic totalment d’acord amb aquestes paraules. Es un despropòsit tot el que està passant, si els crits hagueren segut “Visca Fabra” no hagueren armat tot aquest embolic, simplement estan intentant emmudir totes les veus que no els agraden.

Reply