Comunicat de la Plataforma MILDENOU (2)

La plataforma Mildenou, d’ Afectats per l’ERO de RTVV, vol agrair al Comitè d’Empresa i als treballadors  l’esforç i el treball realitzat durant els dos darrers anys en defensa de la radiotelevisió pública valenciana i dels llocs de treball. Una vegada més ens gratifiquem de la unitat d’acció dels sindicats de classe que tant bon resultat ha donat per aconseguir que es faça justícia.

Agraïm també la unitat d’acció dels grups de l’oposició a les Corts Valencianes que; PSPV, EUP i Compromís que han defensat la Ràdio i la Televisió públiques dels valencians i han posat en marxa mecanismes legals per paralitzar un tancament que suprimiria el dret a la informació en la nostra llengua a tots els valencians.

Confiem totalment en que es buscaran els espais adients de negociació per garantir la continuïtat de la televisió i la ràdio públiques que es mereixen tots els valencians i que els treballadors i treballadores de RTVV hem defensat sempre. Per damunt de tot està el lema que tots hem lluït amb orgull en les nostres samarretes: “volem una televisió pública, plural, sense corrupció i en valencià”, que no és, en cap cas, incompatible amb la salvaguarda dels drets i la dignitat dels treballadors, sinó tot el contrari. Un model de televisió pública és possible si, a més de fer-la viable econòmicament s’estableixen i desenvolupen els mecanismes de control democràtic que puguen garantir el seu bon funcionament i desenvolupament per al futur. Confiem i instem al Consell a que tinga, com a mínim, el mateix sentit de la responsabilitat i generositat que ha tingut el comitè d’empresa en la seua proposta de negociació.

El Comitè d’Empresa de RTVV ha demostrat en els darrers dies que el motiu econòmic és només un pretext que amaga l’intent de privatització i desmantellament d’un servei bàsic per a la democràcia i l’autogovern. Els darrers documents lliurats a la Vicepresidència de la Generalitat: Proposta Econòmica per a la viabilitat de RTVV i el compromís del Comitè (amb les sis seccions sindicals) de no presentar demandes col·lectives en cas d’arribar a un acord de viabilitat, desmantellen el discurs del Consell i posen de manifest que el tancament és una decisió ideològica més lligada als interessos del PP que als drets de la ciutadania.

Denunciem públicament les mentides reiterades del president Fabra i del vicepresident Ciscar que quantifiquen la plantilla de RTVV de superior a les de Antena 3 i Telecinco juntes. Fa temps que les dades que ho desmenteixen son públiques (Plantilla de #RTVV = 1628 treballadors. A3 i T5 = 3065 + producció externa) Qualifiquem d’indecent aquest comportament per part de qui ostenta el títol de Molt Honorable. Poca honorabilitat hi ha en la mentida reiterada, que frega la prevaricació.

Els treballadors i treballadores de RTVV no necessitem  la compassió per la pèrdua del nostre lloc de treball sinó la defensa d’una RTVV PÚBLICA, EN VALENCIÀ I DE QUALITAT, allunyada del sectarisme polític.

Per això instem als diputats i diputades del PP a les Corts i als regidors i regidores del PP als diferents ajuntaments a posar la seua consciència per davant de la disciplina de partit. A pensar en el dret de la ciutadania a una informació de qualitat i en la seua llengua abans que en la política orgànica de l’estructura política de la qual formen part.

NoEsTancaOK